Friday, June 19, 2020

APCEL APRICOT TABLET / TABLET BIJI APRICOT


APCEL APRICOT TABLET / TABLET BIJI APRICOT
1 Botol : 60 Tablets
HARGA PASARAN RM75.00

UNTUK PEMBELIAN
SMS / WHATSAPP 012-4348281 

KELEBIHAN Apcel Apricot Tablet 800mg
Lulus KKM,
Tanpa bahan kimia,
100% bahan semulajadi,
Tak ada kesan sampingan,
Lelaki dan perempuan boleh amalkan.
Mudah diambil dengan hanya kemam2 sahaja. 1st in Malaysia

10 Manfaat dan Khasiat Buah Aprikot untuk Kesihatan

1. Anti oksidan
Selain buah lainnya, anda boleh mendapatkan khasiat anti oksidan pada buah ini. Manfaat aprikot untuk anti oksidan diperkuat dengan kandungan vitamin C. Anda boleh terbebas dari bahaya radikal bebas dengan memakan buah ini secara rutin setiap hari.

2. Meningkatkan ketajaman mata
Khasiat aprikot yang kedua iaitu meningkatkan ketajaman mata. Dengan mengamalkan buah ini, mata anda akan lebih tajam penglihatannya. Selain tajam, anda juga akan mendapatkan mata dengan keadaan dan fungsi yang sihat dan terhindar dari keadaan mata yang rabun.

3. Mencegah kanser
Masih berhubungan dengan fungsi anti oksidan. Kandungan dalam buah aprikot berkhasiat juga untuk mencegah kanser. Vitamin dan nutrisi yang ada pada buah ini akan mencegah rosaknya sel tubuh penyebab kanser. Penyakit kanser yang berbahaya pun boleh anda cegah, seperti kanser payudara dan leukimia.

4. Membantu proses diet
Anda tidak perlu menghabiskan duit yang banyak hanya untuk hidup sihat dengan bentuk tubuh yang bagus. Manfaat aprikot untuk tubuh iaitu melangsingkan dan juga menyihatkannya. Ini kerana buah ini boleh menjadi buah yang membantu dalam proses diet.

5. Mencegah anemia
Khasiat aprikot yang seterusnya iaitu mencegah anda menderita penyakit anemia akibat kekurangan sel darah merah. Buah ini berguna untuk membantu tubuh anda menghasilkan sel darah merah yang diperlukan oleh tubuh agar senntiasa sihat.

6. Mengawal tekanan darah
Buah aprikot mengandungi kalium. Buah ini berkhasiat untuk mengawal tekanan darah di dalam tubuh anda. Tekanan darah yang lebih terkawal tentunya mampu membuat aliran darah anda menjadi lebih lancar.

7. Mencegah hipertensi
Khasiat yang ini berhubungan dengan tekanan darah. Ya, jika mengamalkan buah aprikot akan membuat tekanan darah anda stabil, maka anda akan terhindar dari penyakit yang disebabkan oleh tekanan darah yang tinggi, contohnya hipertensi.

8. Pencegah penyakit jantung
Kandungan kalium dalam buah ini juga akan menyihatkan jantung anda. Khasiat aprikot untuk jantung tentunya mampu mencegah penyakit yang berbahaya yang berhubungan dengan jantung. Contohnya serangan jantung.

9. Mengatasi dehidrasi
Manfaat aprikot untuk mengatasi dehidrasi juga sudah diuji. Hal ini kerana buah kuning ini mengandungi cukup banyak air yang boleh menghilangkan dehidrasi. Anda boleh mengolahnya dengan membuat jus agar lebih mudah dicerna.

10. Menguatkan tulang
Tulang anda juga perlu dijaga dengan baik agar tidak mudah rapuh. Amalkanlah buah aprikot ini pada setiap hari. Buah ini mengandungi banyak kalsium yang baik dan diperlukan untuk menguatkan tulang tubuh anda. 


No comments:

Post a Comment